replika ure

rolex replica watches

7 simple skridt til mere energi

I mødet med mennesker som personlig træner og livsstil coach falder snakken altid på hvad udfordringerne er i livet og en af de udfordringer der kommer op igen og igen er manglende energi og overskud. Og jeg kan let relater til hvad folk mener. Som tidligere elite sport udøver og leve hvad jeg på det tidspunkt troede var sund kost, træning og livsstil, oplevede jeg præcist det samme… perioder med manglende energi og overskud.

Via studier og uddannelser inden for sundhed og welness blev jeg bevist om hvordan vores korp og sind arbejder sammen. Og ved at ændre min kost, træning, søvn og måde at tænke på, med det samme reducer mit stess niveau, med i løbet af nogle få dage et væsentligt forøget energi niveau til følge.

Jeg er sikker på du nu spørger, hvordan gjorde du det. Og jeg vil her give dig 7 skridt om hvordan du øge dit energi niveau.

1) Søvn og døgnrytme – Gå i seng senest kl. 22.30. Det vil sikre dig en god kvalitets søvn og hvis der i øvrigt ikke er andre andre sundheds faktorer der blokere, vil en kvalitets søvn markant øge dit energi niveau.

2) Kost – Sikre dig at du udelukkende spiser økologisk føde vare i naturlig og “hel” form, det er det vi kalder Rigtigt Mad.

3) Væskebalancen – Sikre dig at du drikke rent frisk vand, du har brug for 0,033 x kropsvægt om dagen.

4) Træning – Sikre dg at du har et specifikt sammensat træningsprogram i forhold til din livsstil og fitness mål. Husk træn korppen ikke dræn kroppen.

5) Harmoni – Dit liv bør være i harmoni med dine værdier, påtag dig ikke opgaver som ikke harmonere med dine værdier og som du egentlig har mest lyst til at sige nej til. Sig ikke ja til mere end du kan håndter. Vi har alle 24 timer i døgnet, 8 timer til søvn, 8 timer til arbejde (for de fleste) og 8 timer til andre gøremål.

6) Dårlige tanker – Alt for mange føler sig fanget i et liv de ikke ønsker. Og bliver ved med at tænke og gøre ting tager vores energi og overskud. Disse tanker og aktiviteter kan/vil manifister sig fysisk over tid, hvis ikke de håndteret og elimineret.

7) Tid til sjov – Sidst men ikke mindst, hav det sjovt. Vær bevist om hvad der virkelig bringer glæde og du har det sjovt med i livet, afsæt tid til de aktiviteter hver dag.

Dette er bare simple skridt, du kan implementere i det liv med det samme. Der er mere avanceret teknikker, jeg bruger i vores coaching forløb. Start med ovenstående 7 og du vil være et godt skridt i den rigtige retning.

Ingen kommentarer »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment