replika ure

rolex replica watches

Top 3 grunde til at stoppe med mavebøjninger nu! og hvorfor de aldrig vil hjælpe dig til en flad mave!

Alle steder, vi ser mennesker lave nogen form for træning, i fitness centre, til boksetræning, forbold spillere, ja der er endda fitness instruktører og personlige trænere, der stadig bruger dem.

Ja det er de gode gamle mavebøjninger, jeg snakker om.

Nu er jeg her, og påstår at du skal Stoppe med dem med det samme med de endeløse sæt af mavebøjninger, og at mavebøjninger absolut ikke er løsningen til en flad, markeret og veltrænet mave.

Jeg vil endda gå så langt at fortælle dig, at i bedste fald er mavebøjninger ikke effektive, og vil aldrig bringe dig den flade og veltrænede mave, du drømmer om. I værste fald er de medskyldige i at mange (måske også dig) går med lændesmerter og dårlig kropsholdning.

Der kunne skrives en hel stil om mavebøjninger, og om hvorfor du skal holde dig langt væk fra dem.

Det gemmer vi til en anden dag og i stede nøjes vi med mine top 3 grunde til, at du aldrig vil møde mavebøjninger i et personligt trænings program fra os.

1) Stop med mavebøjninger nu! fordi det er en isoleret træningsøvelse, der kun træner en meget lille del af din krop – din mave – og den hurtige og sikre måde at slippe af med fedt på maven er brug af vores “600 muskel regel”, hvor du træner flere muskel grupper samtidig.

At ligge på gulvet og lave mavebøjninger vil ganske enkelt ikke få din puls op og give dig den træningsintensitet, det er en nødvendighed for at forbrænde fedt og opnå den krop du drømmer om.

2) Stop med mavebøjninger nu! fordi de er en stor belastning for din lænderyg.

Lad os lige tænke kort over det her. Vi er travle mennesker, der ofte sidder fastlåst ved en computer eller i en bil, rigtigt?

Ok, gæt hvad der sker, når vi er siddende – din rygsøjle er sammenpresset og der er en stor belastning på din lænderyg.

Og ydermere hvis du “hænger” i stolen, med rundryg og dårlig kropsholdning.

Når du laver mavebøjninger er din ryg så yderligere sammenpresset – ikke just hvad den har brug for efter allerede 8 timer i den position, er det?

3) Stop mavebøjninger nu! fordi de er kedelige.

De er dødkedelige, og der er så mange andre øvelser du endda kan lave derhjemme, som både er sjovere og langt mere effektive til at sætte gang i din fedtforbrænding.

Nogle af mine favoritter er armbøjninger eller armbøjninger til side planke, Jack Knife på en fitness bold eller en stående skovhugger øvelse (også kaldt wood chop).

Når det er sagt, så har jeg også en tilståelse at gøre.

For år tilbage har jeg også lavet mavebøjninger en gang og det samme har mine klienter – jeg troede at mavebøjninger var øvelsen, hvis jeg ville have en flad mave… men jeg har udviklet mig og nu lært at sandheden om mave træning er ganske anderledes.

Hvis du vil have lidt inspiration til nogle super effektive mave øvelser, som du endda let kan lave hjemme i din egen stue, så se videoen her under

6 Comments »

  1. Mixler Says:

    Jeg er enig med dig i få ting, men at det du skriver at de ikke kan give dig en flad eller veltrænet mave er en gang bullshit for at sige det rent ud.

    Det er sådan jeg har trænet min mave, Jeg siger ikke det ikke kan være sværre for nogle end for andre, men at det ikke kan lade sig gøre er løgn.

    comment-bottom
  2. Henrik Says:

    Hey Mixler

    Tak for dit indlæg.

    Er du sikker på at mavebøjninger er den eneste grund til at du nu har en flad og veltrænet mave?…. i øvrigt tillykke med det, det er manges drøm.

    Ingen squat, lunge, dødløft og andre former for helkrops øvelser….. I så fald er min påstand, at du ville kunne gøre det på en mere hensigtsmæssig, hurtigere og mere effektiv måde.

    Min største bekymring om mavebøjninger er egentlig heller ikke så meget flad mave eller ej…. meget mere risikoen for krops-holdnings ubalancer og ryg smerte.

    Igen tillykke med dine resultater

    Bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom
  3. Nanna Says:

    heej:)
    Jeg er en pige på 13 år og snart 14..
    Jeg vil godt have en pænere mave end jeg har nu. Altså der sidder lidt fet på den, men er stadig normal vægtig..
    Men har meget sævrt ved at spænde min mave og lave mavebøjninger:/

    comment-bottom
  4. Nanna Says:

    Ps.
    Jeg vil bare godt have en mega pæn og velfræde mave
    Ik six pack som mange drenge har, bare sån rimlig flad:(
    Kan du måske hjælpe mig

    comment-bottom
  5. sine Says:

    heej.. er tretten et halvt og vil super gerne have flad mave inden sommer da jeg jo ska! være bekinni klar og vil så gerne have en hel flad mave men ikk six-pack
    ka du hjælpe mig??

    comment-bottom
  6. Henrik Says:

    Hej Sine

    Tak for dit spørgsmål her.

    Ja, download min gratis RIGTIG MAD kost plan øverst til højre på hjemmesiden her og følge den så præcist som muligt og suppler den med motion/sport 3 – 4 gange om ugen. Jeg er sikker på at det nok skal hjælpe dig til at være sund og i god form til sommer.

    Bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment