replika ure

rolex replica watches

Din Personlige Træner afslører Hemmeligheden til at Tabe 1 kilo eller mere den næste uge…. UDEN at ændre på din Kost eller Træning og absolut helt Gratis

Er det virkelig muligt?

Jeg mener, er det VIRKELIGT muligt at du kan tabe 1 kilo (eller mere) på en ugen uden at ændre på hvordan du spiser eller ved dramatiske ændringer i din fitness træning?

De fleste personlige trænere og vægttabs eksperter vil sige “nej”. Rent faktisk vil de fleste gå videre og påstå at det er umuligt, og sige at vægttab i form af fedt, udelukkende handler om kalorier indtaget i forhold til kalorie forbruget.

De vil sige, forbrænd flere kalorier end du spiser og du vil tabe dig, spis flere kalorier end du forbrænder og du vil tage på.

Men der tager de i begge tilfælde fejl!

Enig i at kalorie indtaget har indflydelse på den samlede kropsmasse, det er dog ikke den eneste faktor eller for den sags skyld den vigtigste. Hvis det var det, ville dem som går på diæter med meget begrænset kalorie indtag tabe en masse fedt (hvilket ikke er tilfældet), imens de, der spiser chokolade, kage og pizza vil være super overvægtige, hvilket vi ved heller ikke er tilfældet.

Vi kender alle personer, der nærmest er på konstant slankekur og stadig kæmper for at tabe så meget som et enkelt kilo, og vi kender også alle nogen, der kan spise hvad de har lyst til og endda i store mængder uden så meget som at tage et gram på.

Hvad er årsagen?

Den ligger ikke den store hemmelighed bag ved det, ikke noget vi ikke alle hurtigt kan implementere i vores hverdag og opnå flotte resultater i form af vægttab.

Det handler ikke udelukkende om kalorier og forbrug, det er helt sikkert.

Det handler om hormoner.

Det handler om at afbalancere de hormoner, der pumper rundt i vores krop hver dag, hele livet, så de arbejder til vores fordel frem for i mod os.

Og den første “hemmelighed”, jeg vil dele med dig er at rebalancere et af de vigtigste hormoner.

Cortisol.

Dette vigtig hormon er kroppens “anti-stress” hormon, hvilket er designet og frigives i kroppen for at genstabilisere kroppen, når vores systemer er overbelastet af fysisk, mental eller udefrakommende stress. Problemet er at hvis det på grund af vores daglige stress, forbliver i forhøjet “beredskab”, skaber det kaos i kroppen, er med til at nedbryde muskelmasse, påvirker andre hormoner i kroppen og effektivt sætter dit stofskifte i bakgear.

Der er flere ting, du kan gøre for effektivt at rebalancere dit cortisol niveau, og vi vil i løbet af de næste uger komme ind på flere af dem, men en af de absolut mest effektive metoder, er også en af de mest simple af dem alle.

Det koster dig ikke noget, der er ingen piller, pulver eller shakes, du skal tage. Jeg beder dig ikke om at veje din mad eller tælle kalorier, ændre dine kostvaner eller starte med nogen former for fitness.

Det kræver kun en ting.

Gå tidligere i seng.

Seriøst, den vigtigste ting du formentlig kan gøre for at nedbringe dit cortisol niveau med det samme og starte med at genopbygge dit stofskifte til super forbrændings flow, er at gå tidligere i seng.

Hvorfor hjælper det?

Ok, uden at blive alt for teknisk, så arbejder kroppen i hvad der kaldes carcadian rythm (døgnrytme), hvilket betyder at en række aktiviteter, gentager sig selv, dagligt.

En del af den naturlige rytme er, at cortisol er på sit laveste niveau imellem 22.00 og 02.00 med samtidig et højt niveau af vækst hormon, testosteron/østrogen på samme tidspunkt. I forhold til vægttab er det helt perfekt, det tillader maksimal muskel reparation og vækst (hvilket betyder øget stofskifte) og et minimum af stress og nedbrydning (hvilket betyder langsomt stofskifte).

Problemet opstår når du har til vane at blive oppe og enten se fjersyn eller besvare e-mail til efter kl. 22.30, ja så sker det, der ikke må ske. Cortisol niveauet forbliver højt, vækst hormonerne forbliver lave og de indre processer i kroppen kører ikke som de naturligt skal og dermed effektivt forbrænde fedt.

Er du forvirret over al den snak om hormoner, det behøver du ikke at være.

Budskabet er simpelt!

Gå i seng kl. 22.00 (senest 22.30) hvis du er seriøs omkring vægttab og dit overordnet helbred for den sags skyld.

Du er måske på nuværende tidspunkt ikke helt overbevist om, at det vil gøre en forskel og hjælpe dig. Skidt med det lige nu. Bare udtryk din mistro lidt og giv det et forsøg.

Hvis du er som flertallet af mine personlig trænings klienter, vil du allerede efter en uge med tidligere sengetid og med søvn af bedre kvalitet, begynde at opleve flotte resultater i form af vægttab, mere energi, bedre humør og træningspræstationer. Hvis du så samtidig kombinerer det med en sund kost, et personligt sammensat fitnessprogram og andre hormon rebalancerende strategier, ja så taber mange op til dobbelt så meget, som de har forventet.

6 – 9 kilo på 6 uger er absolut ikke unormalt… og som de siger, det er jo ikke en gang svært at følge det her!

Hvorfor afprøver du det ikke selv?

Gå i seng hver aften kl. 22.00 (absolut senest kl. 22.30) og så kom tilbage her på siden og skriv en kommentar om hvilke resultater du oplever.

Nu er det din tur!

Henrik Thinggaard Christensen

7 Comments »

  1. Maiken Says:

    Kan det være en af grundene til at jeg har svært ved at smide de sidste 5 kg, når jeg arbejder skiftevis dag og aften ? Og er der så slet intet jeg kan gøre i den retning for at hjælpe mig selv ( det lyder jo ellers dejligt nemt)

    comment-bottom
  2. Henrik Says:

    Hej Maiken

    Der er ingen tvivl om at skiftende dag/nat arbejde er stress fuldt for kroppen, hvilket ikke er godt for helbredet (og vægten).

    Det du kan gøre for at hjælpe dig selv er, at leve i så god en balance i alle andre områder af livet som muligt.

    Så start med at identificér dine kilder til stress.

    Her er nogle af de områder du skal være opmærksom på.

    Dine tanker og føleler i forhold til dig selv, forhold, mennesker omkring dig, økonomi, job osv…

    Din vejrtrækning, som skal være dyb og afslappende, vejrtrækningen er en hurtig, nem og effektiv måde at stresse af på. Træk vejret ind gennem næsen og pust ud gennem munden. Din vejrtrækning bør være langsom, dyb, afslappet og regelmæssig. Man bør aldrig anstrenge sig for at trække vejret, bare slappe af ved at gøre det.

    At du er vel-hydreret, hvilket du sikre ved at drikke omkring 0.033 x din kropsvægt rent vand hver dag.

    Spis Rigtigt Mad! Du er fra naturens side skabt til at spise kød, fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder og kerner og kun drikke rent vand og intet andet! Lever du efter dette 80% af tiden, vil du være godt på vej til at få en sund krop og din idealvægt tilbage. Har du ikke allerede gjort det, så vær sikke på at downloade vores ebog, I Form med Rigtigt Mad øverst til højre her på siden.

    Træning og bevægelse. Det som er kunsten her er værten at træne for meget eller for lidt. Vi har brug for at bevæge os og være aktive hverdag. Der ud over 3 – 4 gange disideret træning om ugen.

    Ja så er der jo den med søvn og døgn rytme. Gå i seng så ofte som muligt i mellem 22.00 – 22.30

    Håber du kan bruge et par af rådene her, du er altid velkommen til at kontakte mig for mere information.

    Bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom
  3. Britta Says:

    Det lyder virkelig opmuntrende, for jeg har haft svært ved at finde ud af hvorfor jeg tager på, selvom jeg har skåret ned på visse ting.
    Mit spørgsmål er så, om man SKAL være faldet i søvn kl. 22.30, før det har en effekt?

    comment-bottom
  4. Henrik Says:

    Hej Britta

    Det at være i seng at sove senest 22.30, hjælper specifikt din fysiske restitution og genopbygning af kroppen efter dagens aktiviteter, det hjælper også til at udrense kroppen og styrke immunforsvaret.

    Generelt er det at reducer stress faktorer i sit liv, overset men ekstrem vigtigt i forhold til vægttab og et langt og sundt liv.

    Alle former for lys, pc skærme, TV osv…. er lig med stress.

    Ja, 22.30 er tidspunktet du skal gå efter.

    Du kan begynde med at sove kl. 22.30,minimum 5 x om ugen. Eller sove 15 min. før en du plejer, ind til det passer med senest 22.30

    Tak for dit spørgsmål…. hvornår sover du nu? Hvad er 5 ting du kan gøre for at reducer de største stress faktorer i dit liv?

    Bedste hilsner
    Henrik Thinggaard

    comment-bottom
  5. Britta Says:

    Interessant! Noget jeg ikke havde forestillet mig ville have en indflydelse på mit vægttab som sådan. 🙂

    Jamen det kommer an på utrolig meget. Jeg plejer at gå i seng omkring 23.00 til hverdag, der kan sagtens ske smuttere. Jeg går i gymnasiet og har derfor ofte en masse lektier for. Selvom det for det meste er læselektier, kan det godt trække ud – for der er jo også afleveringer m.m ved siden af.
    Og så bruger jeg aftenen til “mig-tid”. Tid, hvor jeg bare kan slappe af med tv’et (hvilket min krop tilsyneladende ikke gør alligevel).

    Så jeg kunne i hvert fald begynde med at lave lektier i god tid! Og lade være med at se tv når jeg skal sove. 🙂

    comment-bottom
  6. Jane Says:

    Jeg synes det lyder rigtig interessant det med at sove i ordentlig tid og uden forstyrrelser. Men, jeg er altid utrolig stresset over at skulle sove. Ved det lyder skørt, men jeg ved at jeg skal have 8 timers søvn for at være frisk. Problemet er så, at jeg ikke kan falde i søvn pga.min kæreste, som absolut skal se tv før han kan sove. Selvom det er i stuen, kan jeg sagtens hører tvét – og alle andre lyde, fx køleskabet der snurrer, katten der vælter en blomst, biler der kører forbi, mail der tikker ind fordi min kæreste altid har alt teknisk på standby og ikke slukket. Jo flere lyde, jo mere frustreret, jo færre timer at sove i – det en ond cirkel. Jeg har prøvet ørepropper, men de irriterer elle falder ud. Hvad gør jeg for at sove for lydene? Min kæreste siger, at hvis jeg ikke kan sove for det, må det være fordi jeg ikke er træt nok! Og det lyder vel også rimeligt nok ell?

    comment-bottom
  7. Henrik Says:

    Hej Jane

    Du skal absolut have din nattesøvn og 8 timer er hvad vi alle som minimum har brug for. Alt den støj som du oplever er der ikke noget at sige til du ikke kan sove for, så det skal elimineres, selv om at du kunne falde i søvn, er det nok til at du ikke kommer i den dybe søvn, er absolut essentiel for din fysiske, mentale og emotionelle helbred. Så bed din kæreste (igen) om at slukke ned for det. Der ud over vil jeg anbefale dig http://www.brainsync.com/ find en lydfil der hjælper dig til dyb søvn, lig den ind på din ipod og lydt til den når du går i seng…. med den kan du ikke undgå at falde i søvn.

    Sørg for at gå i seng og stå op på samme tidspunkt hver dag, så du kommer i en god rytme og at der er helt mørkt lagt i dit soveværelse.

    Håber det kan hjælpe dig.

    Henrik Thinggaard

    comment-bottom

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment