replika ure

rolex replica watches

Personlig Træning: Lance Armstrongs Trænings Hemmeligheder & hvordan det har effekt på dit vægttab!

Hvis du har fuldt med på denne blog nogen tid ved du måske, at jeg har en fortid som cykelrytter, og derfor har fulgt og lært meget af Lance Armstrong i en del år. Lige nu er Lance Armstrong mere aktuel end nogensinde med han fornylige comeback på cyklen og der er stadig meget, jeg kan lære fra Lance. Han er en sand mester i personlig udvikling og lederskab.

Faktisk er Lance Armstrong på min top 10 liste over personer, jeg gerne spiser en frokost med.

Lad os gå tilbage, og tage et kig i hans bog “Det handler ikke om cykling”. En storartet bog, hvis du ikke har læst den endnu, er her et lille udpluk fra den.

“Smerte er godt, fordi det lærer din krop og sjæl at udvikle sig. Det er næsten som om din underbevidsthed siger, jeg vil huske dette, huske hvor ondt det gør, og jeg vil øge min kapacitet, sådan at jeg ikke føler samme smerte næste gang”.

Den læretekst kan jeg bruge både i min træning (og i din træning, hvis jeg er din træner) og i mit personlige liv.

Absolut en tekst at tænke over.

Nå, men hvad er Lance Armstrongs trænings hemmelighed så?

På billedet her er der en god illustration af, hvad alle skulle gøre i deres egen vægttabs og fitness træning.

Billedet her er fra et indlæg i New York Daily News og hvis du ser nærmere på det, kan du se at Lance udfører sin træning i sin egen garage.

Ok, her er hvad Lance gør, og som du også skulle gøre i din fitness træning.

1) Træner ikke i fitness center – fitness center er “dræbende” for dit vægttab af flere grunde – se her.

2) Se lige billedet igen – hvad kan du se? Et Squat stativ, en vægtstang, løse vægtskiver, en skrå bænk til at træne ryg, bagdel og bagside lår, og en Kettlebell. Alt sammen godt grej til blandt (meget) andet at træne benene.

3) Hvad du ikke ser er formentlig det aller vigtigste – du ser ikke nogen leg curl og leg extention maskiner, som jo er maskiner til at træne benene. Men Squat og skrå bænk er såkaldte frivægts øvelser, som giver dig meget mere træning for pengene, når det gælder om at opnå resultater.

4) Øvelserne og redskaberne Lance bruger er meget vigtige. På billedet udfører Lance et Kettlebell Swing, Kettlebell er et af mine absolut farvorit trænings våben (har op til flere stående klar i garagen).

Kettlebell træning er noget af det bedste træning, du overhovedet kan gøre for vægttab, og er perfekte til at lave noget virkelig hårdt (og effektivt) interval træning med.

Det er det, nu mangler vi bare din kommentar til dette indlæg. Hvad er din/dine absolut farvorit træningsøvelser, når det gælder fedt forbrænding?

Bedste hilsner

Henrik Thinggaard Christensen

5 Comments »

  1. Michael Says:

    Jeg er også selv gået væk fra at træne isolerende øvelser, og har omlagt min styrketræning til et cirkelprogram med 6 øvelser. Det har været helt fantastisk for min ryg, som jeg ellers har døjet med i lang tid.

    Jeg er gået hen og blevet lidt interesseret i kettlebells. Jeg udfører i dag swings og snatch i mit cirkelprogram, men med håndvægte.

    Jeg synes, at det er god træning, men kan forstå, at kettlebells giver lidt ekstra til øvelserne – sikkert pga. tyngden.

    Har du et godt tip til indkøb af kettlebells – og evt. et sted hvor man kan få sig et lille kursus? (Bor i Randers)

    comment-bottom
  2. Henrik Says:

    Et Super indlæg.

    comment-bottom
  3. David Lavrsen Says:

    Jeg har lige købt en kettlebell på 24 kg. Har også bestilt én på 20 kg.

    Under mit første træningspas hvor jeg kørte den grundlæggende sving øvelse (holder fat med begge hænder og svinger fremad, samtidig med at man laver squatøvelsen), får jeg i 4. sæt et smæld i lænden:-( Jeg følte ellers at det øvelsen gik fint, og at den ikke var særlig tung.

    Jeg er ellers i god form og havde nogle uger forinden lavet øvelsen med en ven, der har styr på kettlebell træning. Dog med en 16 kg kettlebell.

    Vil høre om der er kettlebell kurser i København og om det er dumt at træne med bælte?

    comment-bottom
  4. Lassie Dupont Says:

    David@ Køb en kettlebelt på 96 kilo og løft den én gang om ugen. Så bliver alt på din krop trænet!

    comment-bottom
  5. […] Henrik Thinggaard Christensen har skrevet et lille indlæg hvor han henviser til et, efterhånden, meget kendt billede af Lance Armstrong. Dette billede viser ret så godt hvor simpelt det kan gøres. Nogle få redskaber, et par shorts og en garage så er du i gang derhjemme. Og man behøver ikke en gang garagen, jeg træner selv et par kunder hjemme i deres stue med 2-3 kettlebells og en træningsmåtte, og de bliver kørt godt rundt bare med disse simple redskaber. Læs hele artiklen her… […]

    comment-bottom

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment