uporn.icu tube8.online spycamera.club youporn.red  Personlig Træning Randers » Blog Archive » Personlig Træning: 5 interval trænings tips til at komme over Julen i topform!
replika ure

rolex replica watches

Personlig Træning: 5 interval trænings tips til at komme over Julen i topform!

Hvordan ser dit træningsprogram ud i Julen?

Her er nogle intervaltrænings programmer der hjælper dig til at forbrænde fedt og bringe dig i topform hend over Julen.

Der er INGEN bedste måde at intervaltræne på, men her er nogel af mine farvorit programmer.

De kan alle overståes på under 20 min.

a) 1 min. interval, 1 – 2 min. “pause”,  gentages 5 – 7 gange.

b) 30 sek. interval, 90 sek. “pause”, gentages 6 – 8 gange.

c) 45 sek. interval, 90 sek. “pause”, gentages 6 gange.

d) 20 sek. interval, 40 sek. “pause”, gentages 8 gange.

e) 10 sek. interval, 20 sek. “pause”, gentages 10 – 20 gange.

Husk, start med 5 min. opvarmning og 5 min. cooldown til slut.

Du kan bruge alle metoder til din intervaltræning…. løb, løbebånd, kondicykel, crosstrainer, sjippetov, kettlebell swing, svømning, jumping jacks osv….

Håber at du kan bruge træningsprogrammerne.

skriv en kommentar og lad mig høre hvordan din træning går.

Bedste hilsner

Henrik

Personlig Træner

14 Comments »

  1. rita pedersen Says:

    hej

    jeg har kigget på din side
    og kost programmet men kan jeg godt slå morgen/frokost sammen for jeg vil gerne igang med sund mad

    rita pedersen

    comment-bottom
  2. Henrik Says:

    Hej Rita

    Tak for dit spørgsmål om sund kost. Jeg er lidt i tvivl om hvorfor du ønsker at slå din morgenmad og frokost sammen.
    Jeg vil dog anbefale dig både at spise morgenmad og frokost med ca. 3 timer i mellem og hvis du skal springe nogle måltider over, lad det da være din “formiddag snak”.

    God fornøjelse
    Henrik

    comment-bottom
  3. Fiona Says:

    Hej, Jeg har været på din side, og jeg har bla. været her : http://moveyou.dk/slank/nytar-slank
    Kan du nævne flere ting som er godt og spise ?

    comment-bottom
  4. Henrik Says:

    Hej Fiona

    Øverst til højre her på siden kan du gratis download I form med RIGTIGT MAD, der får du hele forklaringen om kosten og masser af ideer til hvad du kan spise.

    Bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom
  5. Maria Says:

    Hej

    Når du under interval træning mener pause, mener du så ikke let løb?

    comment-bottom
  6. Henrik Says:

    Hej Maria

    Jo lige præcis, let løb eller gå… afhængige af din nuværende form.

    Det vigtigste ved “pausen” er at få pulsen ned og være klar til det næste interval.

    En fejl jeg ser mange gør, er at fortsætte for hårdt i mellem intervallerne, hvilket gør at puls og vejrtrækning er for høje ved starten af næste interval.

    Intervaltræningen kan naturligvis også udføres på kondicykel, romaskine, cross trainer eller andet.

    Bedste hilsner
    Henrik Thinggaard
    personlig træner og coach

    comment-bottom
  7. Lars Says:

    Hej Henrik.

    Jeg er PT. igang med en omgang fedtforbrænding. Til det spinner jeg samt svømmer og spiller badminton. Har overvejet at begynde på noget interval træning med løb, men har hørt den historie om at man ikke må gå for hurtigt igang med løb hvis ikke man er vandt til det. Kan det have konsekvenser for mig at starte ? Eller vil det ikke være noget problem? Jeg har ordentlige løbesko osv.

    comment-bottom
  8. Henrik Says:

    Hej Lars

    Tak for dit spørgsmål her.

    Jeg har rigtig gode erfaringer med interval træning og kan klart anbefale dig det.

    Det er dog vigtigt at du starter på dit niveau eller kan det klart have konsekvenser, i form af overbelastning og skader.

    Du kan prøve at starte med:

    5 min. opvarminig i let løb
    Derefter løber du første interval i 1 min. i jævnt tempo og så hurtigt du føler du kan løbe i et helt minut. Efterfulgt af 2 min. meget let løb eller gang. Gentag dette, så du ialt løber 4 – 5 intervaller af et minut. Slut af med 4 – 5 min. let løb.

    Husk du kan også træne din interval træning på kondicykel, romaskine, cross trainer mm…

    God træning og bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom
  9. sabrina Says:

    Hej henrik

    jeg vil gerne tabe mig og er startet på løbebånd hvor jeg går 5 min løber 10 min går 5 min osv i 1 time speed på løb er 8½-9. er det godt eller skidt at gøre det sådan…

    hilsen sabrina

    comment-bottom
  10. Henrik Says:

    Hej Sabrina

    Tak for dit indlæg her.

    I forhold til vægttab, vil jeg anbefale dig at træne i kortere tid (20 – 30 min.) med kortere intervaller i højre intensitet (hurtigere tempo).

    Du kan prøve det her:

    5 min. opvarmning.
    Løb så hurtigt du kan i 1 min.
    Gå/let løb i 2 min.
    Gentag 5 – 6 gange.
    5 min. Cool down.

    I alt ca. 20 min.

    God fornøjelse
    Henrik

    comment-bottom
  11. Kim Says:

    Hej Henrik, jeg vil gerne af med dobbelthagen, maven og elskovshåndtagene. Jeg har anskaffet mig en crosstrainer, da mine knæ ikke kan holde til løb. Jeg har prøvet intervaltræning i 15-20 min. og synes det er sindssygt hårdt og benene syrer til, med pulsen helt oppe. Dog kommer kalorietælleren på maskinen ikke meget over 175-200, hvilket jeg ikke synes er ret meget, jeg har selv et mål på 500-600 kalorier pr. gang. Er det mig der er urealistisk mht. Kalorieforbrug, eller skal den ikke så højt op med intervaltræning. Mvh. Kim

    comment-bottom
  12. Henrik Says:

    Hej Kim

    Tak for din kommentar og spørgsmål om vægttab.

    Det er super med intervaltræning på crosstrainer, nu hvor du har svært ved at løbe. Og godt at du udfordre dig elv i intervallerne, undgå dog at presse dig selv hårde end at du kan køre alle intervallerne i nogenlunde samme tempo…. på en skala hvor 10 er absolut max, skal du ligge på 8.

    Med hensyn til kalorier, har det ingen betydning… det som du har brug for og som du får ved intervaltræning + styrke/muskel træning er, hvad jeg kalder en positiv hormon respons + en efterforbrænding. Tjek denne: http://moveyou.dk/personlig-fitness/boost-stofskiftet

    Jeg vil anbefale dig at bevæge dig “langsomt” 45 – 60 min. om dagen (gåtur, cykeltur, have arbejde, tage trapperne).

    Der ud over 2 x 20 min. intervaltræning om ugen + 2 x 20 – 25 min. styrketræning (sammensat som cirkel træning) om ugen.

    Der ud over kan du her på siden downloade min RIGTIG MAD kostplan, følge den til punkt og prikke, til du har nået dit mål.

    Bedste hilsner
    Henrik Thinggaard

    comment-bottom
  13. Nybegynderen... Says:

    Hejsa.
    1) Vil det være muligt at bruge sin almindelige cykel?

    2) Vil sjippetovet være effektivt til fedtforbrænding?

    På forhånd tak.

    comment-bottom
  14. Henrik Says:

    Hej Nybegynder, tak for dine fitness spørgsmål.

    1. Jo du kan sagtens bruge din egen cykel til interval træning. Hvis du finder et område med bakke er det også et godt sted til intervaltræning, til en forbedret kondition og fedtforbrænding.

    2. Når jeg styrketræner udendørs på terrassen, starter jeg rigtig ofte med sjippetov, det er rigtig god træning både som konditions træning og som fedtforbrænding…. du kan endda sjippe intervaller…. eks. 10 x 40 sek. med 20 sek. pause i mellem.

    Bedste hilsner
    Henrik Thinggaard
    personlig trænings coach

    comment-bottom

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

uporn.icu tube8.online spycamera.club youporn.red