replika ure

rolex replica watches

5 tip hvis det kniber med trænings motivationen!

Som Personlig Træner bliver jeg ofte spurgt, hvordan man undgår at træningen bliver så kedelig, og hvordan man kan holde motivationen i top til at fortsætte træningen. Denne kedsomhed skyldes oftest ustruktureret træning og træning uden fokus.

Det vil et personligt sammensat træningsprogram med den rette udfordring og opfølgning rette op på. En anden afgørende faktor er at teste – man kan vende den rundt og sige, at hvis du ikke tester, gætter du. Formålet med at teste er at finde ud af, hvor du er lige nu (og ikke gætte på det), og løbende teste for at konstatere dine fremskridt, hvilket er motiverende i sig selv.

Derudover er der en række andre ting, du kan gøre for at forblive top motiveret.

1. Sæt dig mål!

Et konkret mål at sigte efter er alt afgørende for at holde motivationen i top. Det fokuserer din træning, og du kan lave træningsplaner ud fra dit mål, og måske aller vigtigst det giver dig et “hvorfor” til at træning. Dit “hvorfor” har du særligt brug for på de lidt “sure” træningsdage, hvor motivationen ikke helt er der.

2. Varier din træning

Variation i din træning er for det første afgørende for, hvad du får ud af din træning, og variation og afveksling er også med til at fastholde glæden ved træning. Den variation og afveksling kan komme mange steder fra, det kan være nye træningsprogrammer i den træningsform, du allerede dyrker, eller afveksling ved at prøve helt nye træningsformer.

3. Have en Personlig Træner

At have en Personlig Træner virker super motiverende i sig selv, og giver dig en at stå til “ansvar” over for. Din Personlige Træner kan hjælpe dig og guide dig til at få fastsat dine mål, lave en plan til at nå målene. Hjælpe dig med test for at finde ude af, hvor du er lige nu og løbende teste for at sikre, du er på rette vej. Udfra de test vil din Personlige Træner sammensætte et personligt program til dig.

4. Find en træningsmakker

En træningsmakker virker lidt på samme vis som en Personlig Træner, det forpligter dig på de “sure” dage. Har du ikke har en person i din omgangskreds, som den oplagte træningsmakker, kan du melde dig ind i et fitness center eller i en sportsklub og finde fællesskab der.

5. Beløn dig selv

Når du har sat dig nogle mål og delmål, og du så har nået nogle af dem, er det en rigtig god ide at belønne dig selv. Det kan eksempelvis være, hvis du har et mål om at løbe 10 km på 50 min., og du så når det, giver du dig selv en ny løbejakke, et par sko eller en god middag, så har du hele tiden har noget at se frem til, noget du glæder dig til.

Ingen kommentarer »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment