replika ure

rolex replica watches

3 “spot`s” hvor jeg har trænet i sommerferien

Hvordan har det set ud med din træning her i sommerferien? Har du prøvet nogle nye former for træning og nydt den afveksling at træne nye træningsruter eller steder du ikke plejer at træne?

Jeg oplever mange der siger, nu er der sommerferie og så holder jeg også fri fra træningen.

Sådan har jeg det slet ikke, jeg nyder at have mere tid til træning og ikke mindst motivationen i nye former for træning og nye steder at træne, når jeg er på ferien.

Den “luftforandring” der ligger i andre end de vante træningsformer og “ruter”, indeholder også 2 vigtige fordele til din succes.

1. Det virker ofte enormt motiverende at prøve nogle helt andre former for træning og at træne på nye “ruter og steder”, så det kan gøre at du kommer hjem med ny trænings motivation og energi.

2. Variation i træningen, nye former for træning, andre trænings “ruter” og nye måder at udføre træningen på er afgørende vigtigt for din succes, hvad enten det gælder fedtforbrænding og vægttab, generel fitness form og muskel opbygning eller sports træning. Så gør altid hvad du kan for at variere din træning og udfordre dig selv.

OK, det vi kom fra var, at jeg vil vise dig 3 “spot`s” jeg har trænet på her i sommerferien og på den måde har fået masser af variation og vender hjem med trænings motivationen og energien helt i top.

Spot #1: På stranden ved Svinkløv lige neden for campingpladsen (jeg elsker det område, efter min mening er området omkring Hanherred og Thy Nationalpark det skønneste vi har her i DK… nå det er en helt anden snak).

Her trænede jeg et program, hvor jeg kombinerede sprint løb og styrkeøvelser. Jeg mærkede en bane der var ca. 25 m. lang som jeg lavede sprint løb i mellem, i hver ende lavede jeg så 10 gentagelser af forskellige styrkeøvelser.

Så træningsprogrammet kom til at se sådan her ud:

10 squat – 25 m sprint løb – 10 armbøjninger – 25 m sprint løb – 10 lunges – 25 m sprint løb – 10 spiderman – 25 m sprint løb – 10 englehop – 25 m sprint løb…. derefter 1 min. pause, inden jeg træne den samme runde igennem igen.

Kort, intensiv, sjov og super effektiv træning.

Husk at varm lidt op inden!

Nååhh ja… og så er sommerferien jo også alle tiders lejlighed til at dyrke lidt motion med familien.

Spot #2: På trapperne fra stranden op til Svinkløv campingplads

Simpel og lige til… løb (eller gå) op ad trapperne og gå ned.

Jeg tog 5 ture + en lille ekstra rundtur langs stranden tilbage. Træningen tog 20-25 min. og er EFFEKTIV (jeg vil dog gerne indrømme, jeg havde ikke Jens Christian på skulderne alle 5 ture).

Er der ingen trapper der, hvor du holder sommerferie, så find en lang eller stejl bakke at gøre det samme op af.

Bor du i Randers, så ses vi på kirke-trapperne i Vestparken.

Spot #3: Mountainbike sporet i Svinkløv klitplantage

Jeg har desværre ikke noget billed fra mountainbike turene, men den afmærkede mountainbike rute i Svinkløv klitplantage (start og mål i Slettestrand), er absolut noget af det bedste, sjovest og smukkeste man kan opleve på en mtb her i danmark.

Ruten er ca. 20 km lang med masser at udfordringer og varieret terræn.

Du kan se et gps kort over ruten her: Rutekort

Føler du dig inspireret til en tur, men du er ny på mountainbike, så kontakt dem på slettestrand feriecenter, de laver guidede ture mm…

Ok, det var lidt fra min sommerferie.

Til sidst vil jeg give dig et effektivt træningsprogram som du kan bruge på stranden, i parken eller hvor end du er henne i verden (det er godt nok ikke et program, jeg selv har brugt denne sommer).

2 Comments »

  1. Lisbeth.B Says:

    Hvis man er svært overvægtig, er øvelserne urealistiske. I hvert fald, kan mine egne knæ slet ikke klare dem og jeg vil tro, at flere har det som jeg ;o)

    comment-bottom
  2. Henrik Says:

    Hej Lisbeth

    Det kan du absolut have ret i, men mine knæ fejler ikke noget, så det passede fint til mig med trænings øvelserne.

    Bedste hilsner
    Henrik

    comment-bottom

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment